piątek, 14 kwietnia 2017

Royal-Stone Inspiracja 2 - Holandia - Torebka kopertówka

Przyszła kolej na drugie wyzwanie - Holandię. Tym razem również nie miałam problemu z wymyśleniem na jakiej bazie zbuduje swoją pracę. Wybór padł na torebkę kopertówkę, którą miałam w planach już od jakiegoś czasu. Niestety jak do tej pory nie było okazji by się nią zająć, a tu proszę, dzięki konkursowi nowe dzieło  ujrzało światło dzienne.
Pole tulipanów w HolandiiTorebka kopertówka
Zdjęcie zaczerpnięte ze strony Roberta Dee i gotowa torebka kopertówka zgłoszona na konkurs




PROJEKT


Szkic wstępnego projektuObok możecie zobaczyć wstępny szkic projektu i choć, jak się w trakcie okazało, motyw na klapce kopertówki zmieniał się kilkakrotnie w zależności od pomysłu i problemów technicznych na jakie natrafiałam, to jednak główny zamysł, by uwzględnić różnobarwność tulipanów z jakimi kojarzy się Holandia, został zachowany.

Bardzo pomocna okazała się Pani ze sklepu MILEY "Akcesoria do biżuterii" przy ulicy Hauke Bosaka we Wrocławiu, która dzięki swojej wiedzy 
i doświadczeniu wsparła dobrą radą i dołożyła swoją cegiełkę, aby mój projekt miał ręce i nogi. Naprawdę lubię do niej zaglądać, bo za każdym razem wychodzę bogatsza o nową wiedzę.
Użyte materiały:
  • tektura modelarska różnej grubości
  • tkaniny satynowe 
  • poliestrowe wypełnienie
  • elementy ze stali chirurgicznej i metalu
  • TOHO Round 8/0 Trans-Rainbow Green Emerald
  • Różnokolorowe wstążki
  • Nici, kleje i taśma  papierowa


REALIZACJA


W swojej torebce zaprojektowałam pasek ze sznura szydełkowo-koralikowego z koralików TOHO Round 8/0 Trans-Rainbow w kolorze Green Emerald. Niby nic takiego - tak sobie myślałam, a jednak nawleczenie koralików z 6 paczek po 10 g i zrobienie 110 cm sznura trochę trwało. Mimo wszystko było warto gdyż w rzeczywistości pasek prezentuje się naprawdę dobrze, delikatnie mieniąc się rożnymi odcieniami zieleni jakby słońce odbijało w nim swoje promienie. 

Rozpoczęcie pracy nad sznurem szydełkowo-koralikowymPrzygotowanie kartonowej bazy torebki
Rozpoczęcie pracy nad sznurem szydełkowo-koralikowym i przygotowanie kartonowej bazy

Nie obyło się również bez wpadek, takich jak źle wymierzona warstwa wewnętrzna czy obicie  ze złej strony warstwy zewnętrznej. W konsekwencji asymetryczne klapki torebki obu warstw do siebie nie pasowały i musiałam robić część elementów od początku. Na szczęście w końcu mogłam zabrać się za klejenie, a w czasie oczekiwania na wyschnięcie w obroty poszły małe tulipany z kolorowych wstążek.

Łączenie obu warstw torebki- bokŁączenie obu warstw torebki- przód
 Łączenie obu warstw torebki

Tulipany z kolorowych wstążek
Małe tulipany z kolorowych wstążek

EFEKT KOŃCOWY

Tak oto po wielu dniach, gdyż niestety wolny czas jest u mnie towarem deficytowym, powstała gotowa torebka kopertówka, którą z dumą mogę Wam zaprezentować. W głowie już układają się pomysły na nowe wzory kolejnych modeli.


Gotowa torebka- środek
Torebka kopertówka zgłoszona na konkurs
Gotowa torebka

______________________________________________


Przygotowując swoją pracę chciałam nawiązać do Holandii jako kraju, w którym tulipany (i nie tylko, bo jak się okazuje Holandia jest największym importerem kwiatów cebulkowych) zadziwiają i oczarowują nas mnogością barw i różnorodnością form. Dlatego też na asymetrycznej klapce torebki wykonałam z kolorowych wstążek małe tulipanki, które w połączeniu z czarnym satynowym tłem wyróżniają się jeszcze bardziej, a ich kolor nabiera głębi. Dodatkowym akcentem jest kwiatowa podszewka dodająca eleganckiego szyku, z której wykonałam również boki kopertówki.

Teraz z niecierpliwością oczekuje na wyniki konkursu, a te niestety są dopiero 28 kwietnia. W miedzy czasie zainteresowanych odsyłam do galerii prac wszystkich uczestników, którzy wzięli udział w tej inspiracji i zapraszam do głosowania na nagrodę publiczności. Możliwość wyboru jest ogromna. Tak wielu zdolnych artystów pojawia się za każdym razem, że sama mam problemy z wytypowaniem swojego faworyta.

Natomiast jeżeli ktoś jeszcze nie słyszał  o wyzwaniu jakiego się podjęłam to może przeczytać o tym tutaj. No i oczywiście zachęcam do zapoznania się z pierwszą inspiracją konkursową jaką była - Japonia.

2 komentarze :